Cum sa devii un operator call center de acasa
Cum sa devii un operator call center de acasa

Cum sa devii operator call center de acasa


Cum sa devii un operator call center de acasa. Operatorii call center sunt oamenii care iti raspund la telefon de fiecare data cand avem un anumit tip de problema. Asta inseamna ca dincolo de faptul ca raspund la telefon, ei fac putina cercetare si isi dezvolta foarte bine capacitatea de a se adapta la unele situatii de criza si de a rezolva probleme.

Chiar daca pana in pandemie jobul asta pare mai degraba unul de la birou, acum poate fi facut de acasa, singurele conditii fiind un telefon bun, conexiune la internet, multa rabdare si dorinta de a munci.

Ce face exact un operator dintr-un call center?

Operator call center de acasa
Operator call center de acasa

Asadar, poate cea mai cunoscuta responsabilitate a unui operator call center de acasa este aceea de a raspunde la telefon si a rezolva solicitarile clientilor.

Uneori, tot operatorii call center au si rolul de a contacta telefonic clientii pentru a le oferi alte pachete de servicii, de exemplu. Alteori, operatorii fac asta prin e-mail.

Un operator call center ofera asistentam suport tehnic si rezolva reclamatiile clientilor. In plus, ofera detalii si informatii legate de produsele si serviciile companiei pe care o reprezinta si le promoveaza clientilor in vederea mentinerii acestora si a fidelizarii lor.

Citeste si: Cum sa obtii somaj tehnic si care sunt conditiile

Alteori, operatorii call center preiau si proceseaza diferite tipuri de comenzi, actualizeaza baze de date, inregistreaza rapoarte despre apelurile telefonice si mentioneaza sugestiile si nemultumirile clientilor.

Operatorul call center trebuie sa identifice problemele cu care se confrunta clientii si sa gaseasca rezolvare. Daca nu pot face asta si nu intra in fisa postului, atunci trimit mai departe solicitarea fie in scris, fie prin redirectionarea apelului catre departamentul competent. Desigur, trebuie sa faca toate aceste lucruri stabilindu-si prioritatile zilnice.

Ce calitati iti trebuie pentru a fi un bun operator call center de acasa

Call center
Call center

Cred ca cea mai importanta calitate este rabdarea. Pentru ca vei lucra la foc automat, cu clienti nemultumiti, iar unii dintre ei chiar pot fi extrem de dificili.

E nevoie de o buna abilitate de a asculta activ si de a comunica eficient, in conditii de stres. Nu ar strica sa fii empatic si prietenos, sa fii autentic si implicat in problemele oamenilor care au nevoie de ajutorul tau real.

Citeste si: Cum sa devii brancardier. Salariu, abilitati, studii

Uneori este necesar sa faci fata unei situatii noi, care nu apare in scenariile cu care ai fost pregatit si obisnuit. Asadar, este nevoie sa fii creativ si sa gandesti critic.

Mai ai nevoie de o memorie buna si o concentrare pe masura, cu atentie la detalii. Chiar si asa trebuie sa fii organizat si extrem de atent. Nu strica sa te descurcui in situatii de criza, sa poti lua decizii asumat si responsabil si sa fii deschis catre client.

Studii necesare pentru a deveni operator call center

Studenta
Studenta

Studii necesare pentru a deveni operator call center de acasa. Eu as pune aici cunoasterea solida a unei limbi de circulatie internationala… daca vrei un salariu rezonabil sau a unei limbi rare, daca chiar vrei sa castigi mai multi bani si sa poti avansa. Chineza, rusa, araba sunt doar cateva dintre limbile mai putin folosite la noi si care iti pot aduce mai multi bani la salariu.

In general, angajatorii prefera pentru call center studenti sau tineri absolventi care iau postul acesta ca pe unul pentru obtinerea experientei si a unui venit. Cum am spus, cei care cunosc bine o limba straina rara…au sanse mari sa ramana in companie pe o pozitie superioara.

In plus, pentru un astfel de job sunt necesare cunostinte minime de operare PC, in general MS Office, CRM – Customer Relationship Management si/sau Data Entry.

Ce iti trebuie pentru a lucra remote

Lucru de acasa
Lucru de acasa

Cum sa devii operator call center de acasa si cum lucrezi remote. Nu e nevoie de foarte multe lucruri, si multe dintre acestea iti pot fi furnizate chiar de catre angajator. Important este un telefon mobil functional, un laptop sau PC si o conexiune buna la internet.

Desigur, ai nevoie de un microfon cat mai bun pe care sa il conectezi la laptop, de programe instalate pe PC si de un antivirus care sa te tina departe de probleme.

Specialistii recomanda sa folosesti conexiunea la internet prin cablu si nu Wi-Fi-ul care poate fi, de multe ori, usor instabil.

Nu ar strica sa ai o adresa de e-mail care sa includa numele companiei. Nu vrei sa primesti pe e-mailul personal solicitarile clientilor de la serviciu si este o limita pe care e mai bine sa o impui de la inceput. E valabil si in cazul telefonului personal pe care te sfatuiesc sa nu il folosesti la serviciu.

Citeste si: Cum sa devii grefier. Ce studii iti trebuie si ce salariu poti obtine

Fii organizat si tine aproape o agenda sau chiar un caiet pe care sa iei notite, ceva sticky notes sau o imprimanta, daca simti ca asta te ajuta.

Iti recomand ca daca lucrezi remote sa te asiguri ca biroul tau e intr-o camera cu liniste, departe de galagia copiilor sau de accesul animalelor de companie.

Desigur, daca simti ca lucrezi mai bine cu ele pe langa tine, atunci…incearca asa.

Avantajul unui job remote este ca poti economisi timp si bani pe transportul de la domiciliu la locul de munca. In plus, multi se simti mai bine sa lucreze din confortul propriei case.

Ce salariu are un operator call center de acasa

Cum sa devii operator call center de acasa
Cum sa devii operator call center de acasa

Asa cum am spus, nu este chiar o profesie din care sa faci o cariera, ci mai degraba un prim contact cu piata muncii si posibilitatea de a face bani de buzunar sau de a-ti plati chiria.

Am cautat putin pe internet si am gasit ca in zona de sud a tarii, adica in zona Munteniei, salariile pe un astfel de post nu sar de 1900-2000 de lei.

Pe de alta parte, in zona de centru si vest a tarii, daca ai noroc poti primi chiar si 2500 de lei.

Cum ti-am spus, salariile vorbitorilor de limbi straine rare sunt mai mari. Un tanar care stie chineza poate castiga de trei ori mai mult ca operator call center decat unul care vorbeste doar limba romana sau cel mult limbile engleza sau franceza.