Buletin pierdut. Cum sa procedezi daca ti-ai pierdut actul de identitate
Buletin pierdut. Cum sa procedezi daca ti-ai pierdut actul de identitate

Buletin pierdut. Cum sa procedezi daca ti-ai pierdut actul de identitate


Buletin pierdut. Cu toate ca nimeni nu isi doreste asta, se poate intampla sa iti pierzi, din greseala, actul de identitate sau in cel mai rau caz sa iti fie furat cu tot cu portofel. Tocmai de aceea, trebuie sa stii cum sa procedezi in acest caz si care sunt pasii pentru a iti face altul.

Buletin pierdut. Cum sa procedezi daca ti-ai pierdut actul de identitate – Cuprins:

Buletin pierdut. Cum sa iti faci un alt act de identitate

Buletin pierdut
Buletin pierdut

In cazul unui buletin pierdut, primul pas pe care va trebui sa il faci va fi sa te prezinti la Directia Generala pentru Evidenta Persoanelor in termen de 24 de ore pentru a anunta pierderea actului de identitate.

De asemenea, va mai fi nevoie sa completezi o declaratie pe propria raspundere in care confirmi faptul ca nu mai ai actul de identiate.

Totodata, va fi necesar sa ai la tine un alt document oficial care iti va certifica identitatea. Poti avea un pasaport sau cartea de alegator, ideal ca unul dintre acestea sa aiba o poza recenta.

Dupa completarea declaratiei pe proprie raspundere, autoritatile declara acel buletin pierdut nul, pentru ca actul de identitate sa nu fie folosit in scopuri ilegale in cazul in care este gasit de alte persoane.

In cazul in care ti-ai pierdut actul de identitate in afara Romaniei, va fi necesar sa te prezinti la cel mai apropiat consulat si sa ai la tine alte acte ce pot dovedi identitatea ta.

Citeste si: Cum sa obtii un cazier judiciar. Acte necesare

Cei de la oficiul consular iti vor elibera un titlu de calatorie care te va ajuta pana la intoarcerea in tara. Dupa aceea, vei avea nevoie de actele de mai jos pentru a iti elibera un nou buletin. Nu uita nici de declaratia pentru buletin pierdut, in care confirmi pierderea actului de identitate.

Acte necesare pentru a iti face un nou buletin:

  • certificat de nastere (original si copie)
  • Certificat de nastere al copillui minor, cu varsta sub 14 ani (original si copie)
  • Certificat ce casatorie – daca este cazul – (original si copie)
  • Hotarare de divort – daca este cazul – (original si copie)
  • Certificat de deces al sotiei/sotului – daca este cazul – (original si copie)
  • Documente ce pot face dovada adresei de domiciliu (original si copie)
  • Document ce poate certifica identitatea – pasaport, permis de conducere etc. – (original si copie) 
  • Dovada care ti-a fost eliberata atunci cand ai reclamat pierderea sau furtul actului de identitate
  • Taxa unica pentru eliberarea actului de identitate – 7 Lei

Mentionam faptul ca taxa unica pentru eliberarea actului de identitate se poate plati la ghiseul unde depui actele pentru noul buletin, CEC Bank sau la orice oficiu al Postei Romane.