Cum sa iti tonifiezi fesele in mod inteligent
Cum sa iti tonifiezi fesele in mod inteligent

Cum sa iti tonifiezi fesele in mod inteligent


Cum sa iti tonifiezi fesele. Probabil ca visul oricarei femei este sa aiba fesele rotunjite si tonifiate, insa, daca aceasta calitate nu este una nativa, atunci e ceva de munca. Si cand spun asta ma refer la faptul ca exercitiile trebuie facute regulat, cu intensitate crescanda si tinand cont si de cateva reguli legate de alimentatie.

Pentru ca, da, fesierul este un muschi destul de greu de tonifiat, imi spunea un instructor de fitnes. Nu uita de odihna pentru ca suprasolicitarea nu face deloc bine nici in sport. Important e sa adopti un stil de viata cat mai sanatos, care sa includa si ceva miscare in rutina zilnica.

Cum sa iti tonifiezi fesele in mod inteligent – Cuprins:

Cum sa iti tonifiezi fesele

Cum sa iti tonifiezi fesele
Cum sa iti tonifiezi fesele

In ceea ce priveste tonifierea feselor, aceasta poate fi realizata cu cateva trucuri inteligente.

Primul pas in aceasta directie este sa actionezi, sa iti doresti schimbarea si sa gasesti motivatia pentru a depune efortul necesar. Sigur, e si un pas mai greu pentru ca, nu-i asa, ne e intotdeauna greu sa iesim de pe carari batatorite – care nu sunt neaparat sanatoase – si sa ne schimbam stilul de viata. Nu e, insa, imposibil.

Trebuie sa mai stii ca in creier exista o zona a recompenselor, a placerii si ca odata ce rezultatele incep sa apara, aceasta zona se va activa si ne va ajuta sa ne continuam demersul. Pentru a vedea, insa, rezultatele, e nevoie sa vezi care e punctul de plecare.

Asadar, fie masori zona feselor, fie iti faci fotografii din diverse unghiuri, important e sa ai imaginea punctului de plecare. Stii tu, povestea aia cu before-after pe care o gasesti si prin reclame. Poti, de asemenea sa iti stabilesti si obiectivul pentru un anumit interval de timp. Adica o crestere a masei musculare cu X numar de centimetri in 3 sau 6 luni. Ai mare grija ca obiectivul tau sa fie unul realist!

Citeste si:
Cum sa scapi de febra musculara dupa un antrenament intens sau daca n-ai mai mers de mult la sala
Exercitii pentru tonifierea feselor
Exercitii pentru tonifierea feselor

Urmeaza pasul doi, care se leaga, cumva de primul. Stabileste-ti obiectivul in functie de constitutia fizica pe care o ai. Ai grija la corpul tau si la modul in care acesta functioneaza. Pentru ca si regimul alimentar si miscarea pe care o vei face constant trebuie sa se potriveasca felului rau de a fi.

Daca te decizi sa lucrezi singur, acasa, atunci trebuie sa stii sau stii deja ca gasesti in online o oferta variata de exercitii, toate menite sa creasca masa musculara a fesierului. Ai grija, insa! Cele mai multe dintre exercitii sunt mai degraba menite sa tonifice acest muschi, nu sa il creasca. Cresterea in volum se face neaparat cu greutati, nicidecum cu exercitii precum cele pe care le faceam la orele de sport.

Este important ca la inceput sa folosesti greutati mai mici si ca acestea sa fie crescute de-a lungul timpului. Daca folosesti o greutate mare la inceput, intai ca nu prea poti lucra bine exercitiul, ceea e frustrant si demotivant, apoi exista un risc destul de mare sa te ranesti, sa te accidentezi. Ai mare grija ca in timpul exercitiilor sa nu fortezi foarte tare alte parti ale corpului, mai ales genunchii si spatele.

Desigur, nu depasi recomandarea de a face 3 sedinte saptamanal. Corpul are nevoie si de odihna, de relaxare, asadar, trei sedinte de sport pe saptamana sunt suficiente.

Citeste si:
Cum sa-ti alegi un instructor de fitness daca esti incepator si cam cati bani ar trebui sa coste

Asta nu inseamna neaparat ca in restul zilelor nu poti face deloc miscare, ci doar ca, de exemplu, nu e recomandat sa lucrezi cu greutati sau sa mergi la sala. Poti iesi la alergat daca faci asta cu placere sau sa mergi cu rolele sau bicicleta sau, de ce nu, sa faci o plimbare mai alerta, mai sustinuta, in parc.

Este important, mai spun oamenii care se pricep la miscare, sa antrenezi si muschii care sustin fesierul pentru ca acestia te vor ajuta mai bine in sustinerea exercitiilor de crestere a acestui muschi.

Respiratia este importanta in antrenamentele fizice. Cel mai bine este sa inspiri in momentele de relaxare si sa expiri aerul in timpul efortului.

Hidratare si alimentatie

Hidratare dupa miscare
Hidratare dupa miscare

Desigur, nu uita ca hidratarea corecta iti este aliat in timpul antrenamentului si nu numai. Nu permite corpului sa se deshidrateze pentru ca nu iti va mai putea sustine efortul. In plus, exista riscul sa ti se faca rau si chiar sa lesini din cauza deshidratarii.

Te mai sfatuiesc ca inainte si dupa antrenament sa faci exercitii de stretching, de intindere a muschilor pe care i-ai lucrat. Aceste exercitii te ajuta sa stai departe de accidentari si, pe de alta parte, contribuie la cresterea masei musculare.

Citeste si: Cum sa faci corect cele 10 exercitii pentru abdomen recomandate de toti instructorii de fitness

Alimentatia este esentiala in orice antrenament. Cresterea masei musculare se face cu un aport crescut de proteina. Ai grija insa la eventualele probleme medicale care nu iti permit sa consumi foarte multa proteina.

Citeste si:
Cum sa faci corect stretching si cum sa te incalzesti inainte de sala ca sa nu risti accidentari

Tine cont ca nu doar carnea este o sursa de proteine, ci si lactatele, ouale, pestele sau ciurpercile, fasolea, mazarea. Nu iti recomand suplimentele proteice pentru ca pe termen lung ti-ar putea face mai mult rau decat bine. Ai grija sa consumi proteinele la o jumatate de ora dupa antrenament, spun antrenorii.

Alimentatie sanatoasa
Alimentatie sanatoasa

Stiu ca daca ne dorim o silueta de vis strambam din nas cand auzim de grasimi, insa grasimile sanatoase sunt extrem de utile atat in antrenament, cat si in a mentine un stil de viata normal, sanatos, cu o dieta echilibrata. Cele mai bune surse de grasimi sanatoase sunt pestele, galbenusul de ou, uleiul de masline extravirgin, avocado, semintele, nucile, mai ales nucile de macadamia.

Vorbeste cu un medic despre suplimentele alimentare care iti pot sustine organismul in antrenamente, dar nu consuma niciun fel de supliment doar pentru ca stii de la prieteni sau ai citit de pe internet. Tine cont de sfaturile antrenorului cu care lucrezi, dar verifica informatiile cu un medic. E mai sigur asa. Oricum, sfatul meu e sa limitezi pe cat posibil suplimentele alimentare.

Fii foarte atent ca postura corpului tau sa fie corecta cand iti lucrezi exercitiile, altfel risti sa te accidentezi.

In fine, pe piata exista o serie de geluri si creme care pot sustine, partial, tonifierea si sanatatea pielii. Nu ezita sa le folosesti constant, mai ales daca simti ca te ajuta cumva, dar citeste cu atentie eticheta si asigura-te ca ingredientele sunt naturale sau cat mai prietenoase cu pielea ta. Daca ai ceva dubii, intreaba un medic sau un farmacist.


Ti-a placut acest articol? Distribuie-l si prietenilor tai!

Ella