Cum sa iti revii in forma dupa concediu. Sfaturi utile
Cum sa iti revii in forma dupa concediu. Sfaturi utile

Cum sa iti revii in forma dupa concediu. Sfaturi utile


Cum sa iti revii in forma dupa concediu. Concediul de odihna este o perioada mult asteptata de toti cei angajati. La fel ca vacanta din timpul scolii. Asteptam concediul pentru ca inseamna zile fara stres, cu un program stabilit doar de noi, cu implinirea nevoilor noastre, cu distractie, odihna, relaxare si oportunitatea de a vedea locuri noi si de a cunoaste oameni din alte culturi.

Specialistii in sanatate mentala recomanda sa nu sari peste concediul de odihna de care beneficiezi legal oricat de ocupat ai fi… Si totusi, dupa o perioada in care te-ai odihnit, vine si momentul in care trebuie sa te reintorci la munca. Cum faci sa revii in forma dupa concediu?

Cum sa iti revii in forma dupa concediu. Sfaturi utile – Cuprins:

Cum sa iti revii in forma dupa concediu

Cum sa iti revii in forma dupa concediu
Cum sa iti revii in forma dupa concediu

Primul sfat ar fi sa ai grija la regimul tau alimentar. Nu sari peste micul dejun pentru ca este o masa extrem de importanta. Fa tot posibilul sa il savurezi in liniste, la fel ca pe timpul vacantei, sa te bucuri de alimente sanatoase si preparate cu grija. Nu uita de cafea, dar nu abuza de ea pentru ca nu va face altceva decat sa te oboseasca… si nu asta iti doresti.

Citeste si:
Cum sa ajungi la mare, daca circulatia pe Autostrada Soarelui (A2) este inchisa 

Fa-ti un plan cu activitatile pe care trebuie neaparat sa le bifezi in fiecare zi si incearca sa intri cat mai repede in aceasta rutina. Da, rutina este obositoare si de asta avem nevoie de concediu si zile libere, dar ne si ajuta sa intram si sa ne mentinem intr-un ritm de lucru, de functionare.

Cum sa iti revii in forma dupa concediu. Tine o agenda cu sarcinile de lucru pe care le ai de indeplinit. Nu uita sa iei cate o scurta pauza, mai ales daca lucrezi mult in fata calculatorului. Bea o cafea cu colegii sau incearca sa iei putin aer. Pare banal, dar e cat se poate de benefic pentru organismul tau.

Alege meniuri sanatoase pentru masa de pranz. Poate preferi sa iti iei mancare preparata in casa sau, din contra, comanzi alaturi de colegii tai. Alege lucruri cat mai sanatoase si gatite cat mai sanatos. Evita prajelile si mancarurile fast food care, chiar daca te satura mai repede, obosesc teribil organismul si iti vor da o stare de somnolenta imediat dupa pranz.

Pranzul la laptop
Pranzul la laptop

Te-as mai sfatui sa eviti sa mananci in fata calculatorului sau in timp ce butonezi telefonul pe retele de socializare. E nevoie de putina liniste cand iei masa ca sa ii priasca organismului. Daca ai un parc in apropiere de locul de munca, mergi acolo sa iei pranzul sau sa te plimbi putin dupa ce ai terminat de mancat. Tocmai de aceea, trebuie sa stii cum sa iti revii in forma dupa concediu.

Citeste si:
Cum sa ai un concediu de vis chiar daca pleci singur(a)

Cine se trezeste de dimineata, departe ajunge – spune o vorba de-a noastra, care, se pare, este cat se poate de reala. Stabileste o ora de trezire care sa iti permita sa te organizezi in tihna, sa nu fii pe fuga. Nu vei fi niciodata in forma daca programul tau este unul haotic si tu esti mereu intr-o continua alergatura. In plus, daca sari din pat si alergi la metrou vei ajunge gata obosit la serviciu si fara chef de lucru.

Citeste si: Cum sa iti iei concediu sabatic si ce reprezinta exact

Cum sa iti revii in forma dupa concediu. Ai rabdare cu tine si corpul tau. Dupa ceva timp de leneveala si rasfat, sigur ca revenirea la munca nu va fi una usoara si va dura ceva pana sa reintri in ritmul de lucru din vremurile bune. Incepe cu sarcini mai usoare si creste apoi, gradual, dificultatea acestora. Fa tot posibilul sa eviti timpii mortii care nu iti aduc niciun fel de beneficiu, ba din contra. Si nu pica in capcana retelelor de socializare – inseamna tot timpi morti si nu vor face decat sa te oboseasca si mai tare.

Nu uita de relaxare. Oricat de incarcat ar putea fi programul tau si oricat de grea ti s-ar parea revenirea la munca, nu uita sa-ti acorzi putin timp in fiecare zi. Fie ca la intoarcerea de la serviciu alegi sa mergi pe jos o statie de autobuz sau sa iei metroul putin mai tarziu, fie ca traversezi un parc sau treci pe la libraria din drumul tau si vezi ce carti au mai aparut… sunt momente in care te relaxezi si te gandesti la tine.

Citeste si:
Bicarbonat de sodiu. Cum sa il folosesti si la ce este bun

Daca esti mai sportiv din fire, poti merge la sala sau poti iesi sa alegi, sa te plimbi cu bicicleta sau cu rolele. Este important ca, pentru a fi in forma si a nu te gandi ca, totusi, concediul s-a terminat, sa imbini utilul cu placutul.


Ti-a placut acest articol? Distribuie-l si prietenilor tai!

Ella