Cerere de demisie
Cerere de demisie

Cum sa scrii o cerere de demisie daca vrei sa-ti parasesti jobul


De multe ori, se intampla sa gasim un loc de munca mai bun sau pur si simplu vrem sa ne schimbam jobul. Asa ca, este nevoie sa depunem o cerere de demisie la actualul loc de munca. Iata cum procedezi si ce trebuie sa faci pentru a ramane in relatii bune cu angajatorul tau.

Aceste lucruri sunt normale, pentru ca toata lumea isi doreste o evolutie in cariera, asa ca orice manager sau CEO a plecat pe acelasi drum ca si tine. Totusi, trebuie sa intelegi ca si relatia cu actualul angajator este importanta, pentru ca vei avea nevoie si de recomandat in viitor, asa ca nu te certa cu nimeni. Incearca sa explici tuturor ca vrei sa evoluezi!

Informeaza-ti seful sau managerul ca vei depune cererea de demisie

Discutie manager angajat
Discutie manager angajat

Trebuie sa intelegi faptul ca cel mai corect fata de ambele parti este sa ai o discutie fata in fata cu managerul tau, in care il vei informa ca vei pleca din compania in care lucrezi.

Bineinteles, vei fi intrebat unde o sa pleci, la ce companie ai gasit un post nou, etc. Incearca sa fii sincer, dar evita sa dai prea multe detalii legate de salariu, postul pe care vei lucra sau orice altceva.

Este posibil sa mergi la un competitor direct al companiei in care lucrezi, asa ca in acest caz ar fi indicat sa dai detalii, poti spune ca mai multe firme sunt interesate de o colaborare cu tine si nu te-ai decis inca unde vei pleca.

In niciun caz nu minti, pentru ca nu se stie daca vei avea nevoie de recomandari pe viitor sau cei din companie vor dori sa colaboreze in continuare cu tine.

Ce spune Codul Muncii, cum trebuie sa procedezi atunci cand iti dai demisia

Loc de munca
Loc de munca

Conform legii, iti poti da demisia dintr-o compania fara a fi necesar sa motivezi decizia pe care tocmai ai luat-o. Conform articolului 81 din Codul Muncii, demisia este un act unilateral, de vointa a salariatului care, printr-o notificare scrisa isi anunta angajatorul de incetarea contractului individual de munca, bineinteles ca dupa implinirea unui preaviz.

Daca angajatorul refuza sa inregistreze demisia, trebuie sa stii ca acest lucru nu este legal. Tot ce trebuie sa faca angajatul este sa anunte in mod oficial ca pleaca din companie. Codul Muncii spune ca refuzul angajatorului de a inregistra demisia ii da salariatului dreptul de a face dovada acesteia prin orice mijloace de proba.

Asadar, daca angajatorul procedeaza asa si in cazul tau, nu uita sa ii aduci aminte ca nu este legal ce face. S-ar putea sa isi schimbe atitudinea fata de tine imediat, atunci cand vede ca esti informat din punct de vedere legal.

Cum sa scrii si ce trebuie sa contina o cerere de demisie

Cum sa scrii cerere de demisie
Cum sa scrii cerere de demisie

Orice cerere de demisie este structurata in trei parti: introducere, cuprins si final. Introducerea trebuie sa contina numele si pozitita din care tu demisionezi, dar si data cand vei parasi compania la care lucrezi. Nu va fi nevoie sa mentionezi si motivele, nu intra in detalii.

La cuprins, poti multumi angajatorului tau si ii poti spune ca ai invatat foarte multe lucruri in toata perioada in care ai lucrat pentru compania lui. Iti reamintim ca este posibil ca pe viitor sa ai nevoie de recomandari, asa ca este foarte important sa lasi usa deschisa.

Finalul contine de obicei promisiunea ca vei lasa toate lucrurile in ordine si ca te vei ocupa ca persoana care preia responsabilitatile tale sa inteleaga tot ce are de facut. Astfel, angajatorul va vedea ca esti un om responsabil si nu vrei sa il lasi balta cat de repede poti.

Model cerere de demisie

Model cerere de demisie
Model cerere de demisie

A venit momentul sa faci si cererea de demisie, asa ca vei avea nevoie de un model. Nimic mai simplu, iti aratam exact ce trebuie sa scrii in cererea pe care o pregatesti pentru angajatorul tau.

In primul rand, trebuie sa iti scrii numele, postul pentru care lucrezi si sa anunti cand exact vei parasi compania. Este foarte important sa mentionezi cand va inceta activitatea ta la compania pentru care lucrezi, pentru ca asa se va calcula si perioada de preaviz.

Bineinteles, compania are dreptul de a renunta partial sau total la preaviz, asa ca nu strica sa informezi angajatorul in cererea pe care tocmai o redactezi. Nu uita ca doar angajatorul poate renunta la preaviz, nu si angajatul!

Cand poti demisiona fara preaviz? Daca esti intr-o perioada de proba si nu esti deloc multumit de noul colectiv si de job, iti poti da demisia imediat. In acest caz nu esti obligat sa respecti perioada de preaviz. Desigur, va trebui sa faci o notificare scrisa, fara preaviz, conform articolului 31 din Codul Muncii. Nu ar fi rau sa stii cum sa iti faci buletinul dupa expirare, acum ca vei avea un pic de timp liber!

Ce este de facut in perioada de preaviz

Perioada de preaviz
Perioada de preaviz

Dupa ce ai trimis cererea de demisie la departamentul HR, oficial incepe perioada de preaviz, care poate fi de 20 de zile pentru cei ce lucreaza in functiile de executie, sau de 45 de zile pentru peroanele care se afla in functii de conducere.

Daca nivelul de responsabilitate este mai mare, creste si perioada de preaviz. Nu uita, poti „sari” peste perioada de preaviz doar daca angajatorul este de acord cu acest lucru.

In perioada de preaviz, va trebui sa predai responsabilitatile persoanei care iti va lua locul. Esti platit in continuare, asa ca va trebui sa faci lucrurile pe care le-ai facut si pana acum, care sunt trecute in fisa postului.

Ce se intampla atunci cand intri in concediu medical, in perioada de preaviz? Ei bine, in acest caz, contractul de munca se suspenda automat, asa ca dupa ce vei termina concediul medical o sa revii la locul de munca pentru a iti termina perioada de preaviz.

Pot lua concediu de odihna in perioada de preaviz? Trebuie sa stii ca un contract de munca iti permite acest lucru, dar decizia de a iti lua concediu de odihna trebuie sa fie aprobata si de angajator. Daca angajatorul tau este de acord cu efectuarea zilelor de concediu de odihna in perioada de preaviz, esti norocos! Vei putea pleca in vacanta!

Nu ar fi rau sa iti informezi si colegii ca vei pleca din compania la care lucrezi. Daca este un colectiv frumos, este posibil ca tu sa mai tii legatura cu acestia si chiar sa continuati relatia de prietenie.

Chiar daca nu esti in relatii cu ei, este bine sa ii informezi ca vei pleca din companie, pentru ca asa este normal. Poti face asta printr-un email trimis la tot colectivul sau prin emailuri individuale pe care le trimiti fiecarui coleg in parte. Acum ca ai facut tot ce trebuie si ai un pic de timp liber de stat acasa, poti sa vezi cat de usor iti poti instala incalzirea prin pardoseala!