Acte necesare infiintare firma
Acte necesare infiintare firma

Cum sa faci o firma. Acte si documente necesare. Ghid complet


Deoarece numarul antreprenorilor din Romania este in continua crestere, ne-am gandit ca nu ar fi rau sa aflati cum sa infiintati o firma, ce acte si documente sunt necesare? Iata ghidul complet pe care orice persoana care vrea sa faca o firma trebuie sa il stie.

Bineinteles, primul pas in a infiinta o firma este de a pregati toate documentele necesare, care ulterior trebuie sa fie depuse la Registrul Comertului din orasul in care firma urmeaza sa isi desfasoare activitatea.

Inainte de toate, nu uita e alegerea obiectului de activitate si stabilirea codului CAEN. Este cel mai important pas inainte de infiintarea unui SRL. Gandeste-te bine la activitatea principala, dar si la domeniile secundare pe care le-ai putea include.

Ce acte sunt necesare pentru infiintarea unei firme in 2020

Pentru a infiinta o firma, trebuie sa te inarmezi cu multa rabdare si pe urma sa pregatesti urmatoarele documente pe care le vei depune la Registrul Comertului:

  • Rezervarea unui nume
  • Actul constitutiv, care va fi autentificat de un avocat
  • Cazierul fiscal al fiecarui asociat si/sau al administratorului
  • Contractul de sediu social, de inchiriere, asociere in participatiune, de leasing imobiliar, contract de comodat, de uz, uzufruct
  • Asociatia de locatari sau de proprietari va trebui sa isi dea si ea acordul, asa ca va va trebui in cazul in care acesta se impune
  • Copie dupa cartea de identitate sau pasaportul asociatilor si/sau administratorilor
  • Specimenul de semnatura al administratorului firmei
  • Declaratie pe propria raspundere autentificata a asociatului (sau asociatilor unde este cazul) ca poate indeplini calitatea respectiva
  • Declaratie pe propria raspundere autentificata a administratorului (sau administratorilor unde este cazul) ca poate indeplini calitatea respectiva
  • Imputernicire avocatiala
  • Dovada depunerii capitalului social, adica recipisa sau extrasul de cont din ziua respectiva

Dupa ce ai depus actele, nu ar fi rau sa afli cum sa faci un regulament de ordine interioara sau cum se face un contract de colaborare pe drepturi de autor.

Ce documente sunt necesare la infiintarea unui PFA sau II in 2020

Atunci cand vrei sa infiintezi un PFA (Persoana Fizica Autorizata) sau II (Inteprindere Individuala), o sa ai nevoie mai putine documente ca in cazul unei firme. Din acest motiv, PFA-urile si II-urile sunt preferate de majoritatea antreprenorilor care vor sa demareze afaceri mici.

Pentru a infiinta un PFA (Persoana Fizica Autorizata) sau (Inteprindere Individuala), ai nevoie de urmatoarele acte:

  • Cerere de inregistrare (original)
  • Anexa 1 privind inregistrarea fiscala
  • Declaratie pe proprie raspundere care atesta faptul ca nu desfasori activitate la sediul profesional, sedii secundare sau in afara acestora sau care atesta indeplinirea conditiilor legale de functionare prevazute de legislatia speciala din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii
  • Cartea de identitate sau pasaportul titularului PFA
  • Declaratie pe propria raspundere privind indeplinirea conditiilor legale pentru desfasurarea activitatilor ca persoana fizica autorizata (original)
  • Specimen de semnatura al persoanei fizice autorizate (original)
  • Daca este cazul, veti mai avea nevoie de avizul asociatiei de proprietari/locatari, declaratie privind desfasurarea activitatii de catre sot/sotie, documente doveditoare pentru patrimoniul de afectatiune, documente care atesta pregatirea profesionala sau fotocopii certificate olograf de pe documentele care atesta pregatirea profesionala