Cum sa faci un test pentru amortizoare la masina
Cum sa faci un test pentru amortizoare la masina

Cum sa faci un test pentru amortizoare la masina


Test amortizoare. Amortizoarele reprezinta una dintre cele mai importante parti ale sistemului de suspensie al unei masini, alaturi de arcuri. Cand vorbim despre suspensia unei masini ne referim la acel sistem care are rolul de a amortiza socurile provocate de denivelarile drumului.

In cazul in care amortizoarele functioneaza la parametri normali, acestea vor mentine rotile in contact permanent cu suprafata de rulare, oricat de precara ar fi aceasta.

In acest fel, este asigurata o aderenta buna si o franare eficienta atunci cand este nevoie. Asadar, putem spune fara sa exageram ca amortizoarele sunt extrem de importante pentru siguranta unei masini atunci cand aceasta se afla in circulatie.

Ce probleme apar in cazul unor amortizoare defecte?

Amortizor
Amortizor

Problemele incep sa apara dupa un anumit rulaj, atunci cand amortizoarele trebuie inlocuite in cazul in care devin prea uzate.

In cazul in care sunt uzate, amortizoarele vor produce o aderenta scazuta a rotilor in viraje si o pierdere a capacitatii de mentinere a directiei. De aceea este necesar un test pentru amortizoare.

De asemenea, sistemul de franare nu va mai putea functiona in parametri normali, distanta de franare urmand sa fie mult mai mare.

Mai mult decat atat, amortizoarele uzate provoaca si o uzura prematura a anvelopelor si a altor piese din componenta automobilului. De asemenea, uzura amortizoarelor mai provoaca un balans marit al masinii in viraje.

Citeste si: Cum sa iti speli masina in mod corect, intr-o spalatorie self service

Gradul de uzura al amortizoarelor depinde in mare masura de numarul de kilometri parcursi, insa nu numai acest aspect influenteza starea lor.

Sunt importante, de asemenea, si profilul drumului parcurs, starea de incarcare a autovehiculului, presiunea din anvelope sau gradul de uzura al anvelopelor. In plus, este foarte important si stilul de condus al fiecarui sofer.

Atunci cand vorbim despre drumurile din tara noastra, trebuie sa recunoastem ca acestea nu sunt deloc dintre cele mai bune, ba chiar din contra.

Evident, starea precara a drumurilor pun la grea incercare intreg sistemul de suspensie al masinii, amortizoarele fiind cele care au cel mai mult de suferit.

In aceste conditii, specialistii in domeniu recomanda soferilor verificarea periodica a acestora. Va spunem in randurile urmatoare ce trebuie sa faceti pentru a verifica chiar voi starea amortizoarelor!

Semne de uzura ale amortizoarelor

Amortizoare defecte
Amortizoare defecte

Test amortizoare. In cazul in care poti sesiza aparitia unor zgomote mecanice infundate la una dintre roti, poti lua in calcul foarte serios faptul ca amortizorul aferent are probleme. Aceste zgomote mecanice infundate vor aparea atunci cand treceti cu masina printr-o groapa sau la o denivelare ceva mai pronuntata.

Totodata, va puteti gandi la probleme din acest punct de vedere si atunci cand simtiti ca masina se deplaseaza in lateral in curbe sau cand aderenta se pierde la accelerare.

Citeste si: Schimbare lichid de frana. Cum sa iti dai seama ca acesta si-a pierdut din proprietati

Totodata, anvelopele se vor uza neuniform atunci cand exista probleme cu amortizoarele. In plus, in cazul in cazul in care sesizati cresterea distantei de franare puteti, de asemenea, sa luati in calcul o problema la amortizoare.

In cele din urma, va mai spunem ca este foarte usor sa va dati seama ca exista o problema din acest punct de vedere atunci cand apar urme de ulei pe corpul unui amortizor.

Test amortizoare. Cum sa faci unul si in ce consta

Test amortizoare masina
Test amortizoare masina

Verificarea starii amortizoarelor se poate face printr-un test de verificare cunoscut sub numele de test de aderenta pe stand. Un asemenea test poate fi facut extrem de rapid in cadrul unui service auto autorizat, intreg procesul urmand sa dureze numai cinci minute.

Testul este unul foarte simplu, rotile din fata ale masinii urmand sa fie puse pe doua platforme. Apoi se va masura greutatea suportata de fiecare roata de pe cele doua punti.

Frecventa de oscilatie a fiecarei platforme determina aderenta, care este cuprinsa in mod normal intre 12 si 18 Hz. Cel mai probabil, multi dintre voi recunoasteti aceasta procedura deja, acest test fiind facut si in cadrul inspectiei tehnice periodice.

Citeste si: Cum sa cureti farurile matuite ale masinii. Cele mai bune solutii!

Rezultatele testului sunt, de asemenea, destul de usor de interpretat. In cazul in care valorile sunt peste 60%, inseamna ca aderenta este buna.

Daca valorile sunt cuprinse intre 20% si 60%, aderenta este acceptabila. In cazul in care aceasta valoare scade sub pragul de 20%, amortizoarele se confrunta cu probleme serioase.

Totodata, este important ca intre cele doua punti sa nu fie o diferenta de aderenta mai mica de 15%. In cazul in care diferenta este prea mare amortizorul defect va trebui inlocuit.

Daca este insa sa ne luam dupa tehnicieni, ar fi recomandat ca ambele amortizoare sa fie schimbate, defectarea unuia aducand de cele mai multe ori o uzura mare si la celalalt amortizor.