Cum sa faci echilibrarea rotilor si de ce este necesara
Cum sa faci echilibrarea rotilor si de ce este necesara

Cum sa faci echilibrarea rotilor si de ce este necesara


Echilibrarea rotilor este procedeul de ajustare a dezechilibrelor de greutate pe care le poate avea o roata. O anvelopa dezechilibrata provoaca o deplasare neuniforma si disconfort la condus. Daca nu este tratata, aceasta distributie inegala a presiunii si greutatii va creste uzura anvelopelor, obligandu-te sa le inlocuiesti mai des decat este necesar.

Pentru a echilibra anvelopele, un specialist va demonta rotile de pe vehicul si le va pune pe o masina speciala de echilibrare. Masina de echilibrare va invarti anvelopa la viteze mari pentru a determina unde exista dezechilibre. Apoi, specialistul monteaza greutati mici de plumbi pe ansamblul rotii pentru a corecta dezechilibrele.

Ce cauzeaza dezechilibrarea rotilor si care sunt simptomele

Gropi in carosabil
Gropi in carosabil

Inainte de a afla cum sa faci echilibrarea rotilor, ar trebui sa stii si ce cauzeaza dezechilibrarea anvelopelor, dar mai ales care sunt simptomele. Orice sofer trebuie sa stie acest lucru, deoarece este vorba de siguranta sa si a familiei sale. Iata ce trebuie sa stii si tu!

Asadar, uzura anormala a anvelopelor sau imperfectiunile din fabricatie, duc la dezechilibrarea rotilor unui automobil. De asemenea, la asta se mai adauga si piesele de suspensie uzate. Totusi, principalul motiv pentru care rotile se dezechilibreaza sunt datorate gropilor din carosabil sau din cauza ca soferii lovesc bordurile, atunci cand vor sa parcheze intr-un spatiu care nu este destinat automobilelor.

Citeste si: Cum sa alegi un set de anvelope all season si cand sunt recomandate

Odata dezechilibrate, rotile vor transmite anumite „mesaje” soferilor. Roata dezechilibrata va crea vibratii care cresc odata cu accelerarea vehiculului, asa ca daca simti vibratia in volan, atunci problema este cel mai probabil la rotile din fata.

Daca vibratia este in mare parte pe scaun, problema este mai mult ca sigur in spate. Un alt semn este un model neregulat de uzura a benzii de rulare. Anvelopa dezechilibrata s-ar putea sa aiba modele de uzura festonate.

Cum sa faci echilibrarea rotilor si la ce interval

Echilibrarea rotilor
Echilibrarea rotilor

Similar cu majoritatea serviciilor de intretinere auto, nu exista un raspuns absolut la cat de des ar trebui sa faci o echilibrare a rotilor. Exista o multime de factori de luat in considerare, inclusiv frecventa cu care iti conduci vehiculul, calitatea drumurilor pe care circuli si calitatea anvelopelor.

Ar trebui sa verifici si manualul masinii pentru a afla ce recomanda producatorul. Dar, in general, echilibrarea rotilor este de obicei necesara mai des decat geometria rotilor si se face la orice schimb de anvelope.

Citeste si: Cum sa reduci consumul de combustibil cand circuli pe autostrada

Indicat este sa verifici echilibrul rotilor la fiecare 15.000 km sau o data pe an, iar daca iti montezi anvelope noi pe masina, este necesara o echilibrare a anvelopelor dar si o geometrie pentru a fi siguri ca totul este in regula. In timp, acest lucru te va ajuta sa reduci reparatiile costisitoare ale masinii si vei putea economisi si combustibil.

La AUTO SOFT, oferim doua tipuri de echilibrare a anvelopelor: echilibrare standard si echilibrare HAWEKA. La o echilibrare standard este posibil sa mai existe mici diferente de echilibru, de aceea se recomanda echilibrarea rotilor cu ajutorul aparaturii HAWEKA.

Echilibrarea HAWEKA utilizeaza echipamente specializate pentru a rezolva problemele de echilibrare pe care o masina de echilibrare standard nu le poate rezolva, cum ar fi microabaterile de multe ori neobservate.

De ce este important sa ne echilibram rotile?

Echilibrare roti
Echilibrare roti

Echilibrarea rotilor este importanta, deoarece acestea isi pierd echilibrul in timp si vor cauza disconfort la condus iar masina isi va pierde din siguranta pe sosea. Prin procesul de echilibrare a rotilor ne asiguram ca greutatea rotii este „uniforma” atunci cand se roteste.

Masina de echilibrat roteste roata, detectand automat chiar si cele mai mici diferente de greutate pe roata. Aparatul de echilibrare identifica apoi pozitia exacta in care ar trebui aplicate greutati, astfel incat specialistul in anvelope sa stie unde sa le monteze.

Contragreutatile vin in toate dimensiunile posibile, de aceea marimea greutatii aplicate va depinde de nivelul dezechilibrului. Dupa adaugarea greutatilor, roata va ajunge la echilibrul necesar sa functioneze perfect pe sosea. Cu rotile echilibrate perfect poti fi sigur ca vei avea parte de calatorii sigure si confortabile!