Cum sa prepari antiinflamatoare naturale chiar la tine acasa
Cum sa prepari antiinflamatoare naturale chiar la tine acasa

Cum sa prepari antiinflamatoare naturale chiar la tine acasa


Cum sa prepari antiinflamatoare naturale. Multe dintre durerile pe care le simtim si care sunt asociate unor afectiuni cedeaza la antiinflamatoarele din farmacie. Nu toate, insa, si este deosebit de important sa citesti prospectul acestor produse inainte de a le utiliza, pentru ca cele mai multe au contraindicatii pe diferite suferinte si o gramada de efecte adverse. De cele mai multe ori, produsele din farmacie vin cu o serie de contraindicatii pe suferintele cardiace, pe cele renale sau hepatice.

Cum sa prepari antiinflamatoare naturale chiar la tine acasa – Cuprins:

Cum sa prepari antiinflamatoare naturale. Retete

Cum sa prepari antiinflamatoare naturale
Cum sa prepari antiinflamatoare naturale

Exista si varianta de a trata inflamatiile cu o serie de produse naturale si sunt si alimente recomandate pentru a ameliora disconfortul asociat inflamatiilor. Iata cum sa prepari antiinflamatoare naturale chiar la tine acasa.

Rozmarinul este primul dintre ingredientele naturale cu rol antiinflamator. Acesta poate sustine sistemul imunitar si contribuie la mentinerea unei circulatii sanatoase. Pentru efectul sau antiinflamator, este recomandata administrarea unei infuzii din 2 cani de apa, adica o jumatate de litru de apa si aproximativ 20 de grame din planta de rozmarin.

Daca nu ai rozmarin proaspat, il poti folosi si uscat. Rozmarinul se va adauga in apa care fierbe si va fi lasat la infuzat timp de 10 minute, dupa care vasul cu infuzie se da la o parte de pe foc. Dupa 10 minute, infuzia se strecoara si se administreaza de doua ori pe zi. Poate fi indulcita cu miere.

Citeste si:
Cum sa iti cumperi bilet STB prin SMS. Care sunt pasii

Cum sa prepari antiinflamatoare naturale. Frunzele de salcie contin salicina, un compus cu rol antiinflamator similar aspirinei din farmacii. Unele studii spun chiar ca extractul din scoarta de salcie este la fel de eficient ca antiinflamator precum dozele mari de aspirina, utilizate mai ales in durerile reumatice si articulare.

Salcia poate fi utilizata sub forma de compresa sau ca infuzie. Pentru prepararea infuziei ai nevoie de 1 lingura de frunze de salvie, nu mai mult de 10 grame de planta si 1 cana de 250 ml de apa. Apa si frunzele desalvie sunt incalzite impreuna timp de 15 minute, apoi, vasul este luat de pe foc pentru 10 minute. Ceaiul se va filtra si se va bea sau se va administra sub forma de compresa, aplicata pe zonele dureroase.

Turmeric
Turmeric

Turmericul este un remediu de origine indiana, care poate fi adaugat in orice aliment, fiind recomandat mai ales in ameliorarea inflamatiilor din boli precum artrita. Foloseste turmericul pentru a prepara cele mai bune antiinflamatoare naturale.

Ananasul este bogat in substante cu rol antiinflamator, printre care, poate cea mai importanta este bromelaina. Poti gasi acest compus sub forma de supliment alimentar sau il poti lua direct de la sursa daca alegi sa incluzi ananasul proaspat, nu cel din conserva, in alimentatia ta.

Frunzele coacazelor negre contribuie la combaterea reumatismului si ajuta la ameliorarea simptomelor. Indicatia este de a consuma suc de coacaze in fiecare dimineata sau ceai de frunze. Pentru pregatirea ceaiului de coacaze ai nevoie de 3 linguri de frunze de coacaz negru si 1 litru de apa.

Citeste si:
Cum sa scapi de constipatie. Remedii naturale

Aceasta din urma se incalzeste timp de un sfert de ora. Dupa ce incepe sa fiarba se adauga frunzele si se continua fierberea timp de 10 minute. Vasul se ia de pe foc, se acopera pentru cinci minute, ulterior se filtreaza si se consuma inainte de a se raci.

Coada calului este o planta cunoscuta pentru efectul de reducere a acumularii de apa in organism, fiind utilizata mai ales de catre persoanele ce vor sa piarda in greutate si care au o predispozitie pentru a retine apa. Poti pregati ceai de coada calului cu o cana de apa si o lingura de planta uscata.

Planta se va adauga peste apa dupa primul clocot si va fi lasata sa fiarba timp de 10 minute. Apoi, dupa ce se ia de pe foc se lasa timp de 10 minute, se filtreaza si apoi se bea de cel mult doua ori pe sapatamana. Atentie! Coada calului este o planta care trebuie utilizata cu precautie, avand o serie de contraindicatii.

Ceai de ghimbir
Ceai de ghimbir

Cum sa prepari antiinflamatoare naturale. Ghimbirul este cunoscut pentru proprietatile sale antiinflamatorii. Pentru a pregati ceai ai nevoie de o cana de apa, 1 lingurita de ghimbir proaspat, un praf de piper negru si o lingura de miere. Dupa ce incalzesti bine apa, adaugi piperul si ghimbirul. Lasi putin la racit si indulcesti cu miere. Se recomanda ca ceaiul sa fie consumat nu imediat ce este luat de pe foc, insa cat mai cald posibil.

Citeste si:
Cum sa dormi ca Salvador Dali. Metoda somnului profund cu o cheie

Trebuie sa stii ca ghimbirul este contraindicat persoanelor care sufera de tulburari de coagulare, fiind responsabil pentru subtierea sangelui. Asadar, daca urmezi tratamente cu anticoagulante, asa cum sunt warfarina si aspirina, intreaba medicul hematolog inainte de a consuma ghimbir.

Cardamonul este un alt antiinflamator natural pe care il poti adauga in cafea, dar si in prajituri sau chiar in tocanite. De asemenea, il poti utiliza sub forma de ulei esential sau ca supliment alimentar. Este foarte bun atunci cand vrei sa prepari antiinflamatoare naturale.

Citeste si: Cum sa scapi de calcaie crapate si uscate. Remedii naturale

In fine, dafinul pe care il folosim destul de mult in gastronomie autohtona, ajuta si el la ameliorarea durerilor reumatice. Il poti utiliza sub forma de cataplasme, sau infuzie. Ai nevoie de 1 litru de apa si o lingura de foi de dafin macinate, undeva in jur de 10 grame. Dupa ce apa da in clocot poti adauga dafinul. Lasa-l sa infuzeze timp de 10 minute si apoi sa se raceasca timp de un sfert de ora. Poti bea aceasta infuzie si indulcita cu miere, dar nu mai mult de doua cani in fiecare zi.

Trebuie sa iti mai spun ca poti ameliora disconfortul produs de inflamatii daca incluzi in dieta ta zilnica alimente cu proprietati antiinflamatorii. Afinelel, nucile, pestele gras, legumele cu frunze verzi, ceapa, usturoiul, soia si rosiile sunt printre cele mai cunoscutem, utilizate si recomandate.


Ti-a placut acest articol? Distribuie-l si prietenilor tai!

Ella