Cum sa alegi corect alimentele bogate in calciu
Cum sa alegi corect alimentele bogate in calciu

Cum sa alegi corect alimentele bogate in calciu


Nu este un secret ca organismul nostru are nevoie de calciu, acesta fiind unul dintre cei mai importanti nutrienti pentru a ne mentine sanatosi. Cu toate ca unele persoane cred ca acesta se gaseste doar in lapte, o sa fii surprins in cate alimente se poate gasi calciu.

Ce rol are calciul in organismul uman si care sunt beneficiile sale

Alimente bogate in calciu
Alimente bogate in calciu

In primul rand, trebuie sa stii ca in organismul nostru, calciul reprezinta 2% din masa corporala, iar acest mineral se depoziteaza in proportie de 99% in sistemul osos, dar si in dinti, sub forma fosfatului si a citratului de calciu.

Necesarul de calciu este de 1300 mg/zi la copii, 1000 mg/zi la adulti, iar la femei cu varsta de peste 50 si barbati cu varsta de 70 de ani, de 1200 mg/zi.

Lipsa de calciu sau hipocalcemia apare cand nivelul de calciu din sange scade si poate fi cauzata de deficitul de vitamina D, insuficienta renala, pancreatita acuta, insuficienta glandelor paratiroide, malabsorbtia intestinala si aportul alimentar insuficient.

Citeste si:
Cum sa depozitezi corect alimentele in frigider. Greseli de evitat

Simptomele lipsei de calciu sunt senzatia de amorteala, contractiile musculare involuntare sau carceii, durerile de cap intense care persista, dereglarile ciclului menstrual, tulburarile de menopauza, pierderile de memorie, starile de lesin si turburarile de ritm cardiac sau palpitatiile.

Printre beneficiile calciului mentionam reglarea batailor inimii, starea buna de sanatate a unghiilor, pielii sau parului, intarirea sistemului imunitar, sanatatea danturii si a oaselor, dezvoltarea creirului si activitatea cerebrala, dar si reducerea riscurilor de aparitie a mai multor tipuri de cancere, cum ar fi cel de colon, rectal sau de prostata.

Care sunt alimentele si bauturile care impiedica absorbtia calciului in organism

Ceasca de cafea
Ceasca de cafea

Din nefericire, exista anumite bauturi si alimente care impiedica organismul nostru sa absoarba calciul. Cafeina este una din substantele care impiedica absorbtia calciului, iar aceasta se gaseste in cafea, ciocolata, dar si in anumite ceaiuri. Totodata, daca o sa consumui ceaiuri laxative sau diuretice, vei elimina calciu si vei pierde electroliti.

Consumul de alcool poate impiedica si el absorbtia de calciu in organism, asa ca mare atentie! De asemenea, consumul de sare sau produsele din carne pot sta in calea absorbtiei de calciu.

Si medicamentele antihipertensive si antiinflamatoarele steroidiene impiedica absorbtia de calciu in organism.

Cum sa alegi corect alimentele care sunt bogate in calciu

Ca si in cazul alimentelor bogate in fier sau a celor bogate in magneziu, o sa va aratam care sunt cele mai bune alimente bogate in calciu.

Citeste si:
Alimente care nu expira. Cum sa faci provizii, in mod corect!
Seminte de chia
Seminte de chia

Semintele sunt extrem de bogate in calciu, iar aici mentionam semintele de mac, susan, telina sau cele de chia. De exemplu, o lingura (9 mg) de seminte de mac contin aproximativ 126 mg de calciu. Totodata, aceste seminte contin si proteine sau grasimi sanatoase.

Parmezan
Parmezan

Branza este o sursa excelenta de calciu, iar parmezanul este branza care contine cea mai mare cantitate de calciu, iar 28 mg contin aproximativ 330 mg de calciu. Amintim si branza cottage!

Bol cu iaurt
Bol cu iaurt

Iaurtul este si el un aliment extrem de bun pentru cei ce vor mai mult calciu in organism. O cupa de iaurt. Iaurtul cu continut redus de grasimi are cu 45% mai mult calciu. Trebuie sa mai stiti ca organismul nostru absoarbe calciul mult mai usor din produsele lactate, decat din legume sau fructe.

Somon
Somon

Somonul, pastravul, stiuca sau sardinele sunt surse excelente de grasimi sanatoase, dar si bogate in calciu sau vitamina D. Somonul salbatic contine mult mai multi nutrienti si este mai sarac in substante toxice, precum mercurul.

Homar
Homar

Chiar si fructele de mare contin calciu, iar expertii recomanda sepia, caracatita, homarul, crevetii si crabul albastru.

Busuioc
Busuioc

Legumele verzi si verdeturile inchise la culoare contin si ele calciu. Aici, mentionam spanacul, varza, varza kale, busuiocul, menta, patrunjelul, broccoli, dar si rubarba. Bineinteles, alimentul minune soia se regaseste si aici, sub forma de edamame (pastai de soia verde). Daca tot am vorbit de soia, amintim si de tofu.

Citeste si:
Cum sa alegi corect alimentele fara gluten
Fructul pasiunii
Fructul pasiunii

Fructele bogate in calciu sunt citricele (portocale, lamai, mandarine), kiwi, pere, afine, guava, papaya, fructul pasiunii si dudele.

Fasole alba
Fasole alba

Fasolea alba, lintea si cartofii dulci au un continut ridicat de calciu. De exemplu, 100 g de linte contin 19 mg de calciu si 36 mg de magneziu.


Ti-a placut acest articol? Distribuie-l si prietenilor tai!

andrei