Reclamatie protectia consumatorului. Cum sa depui o reclamatie online la ANPC
Reclamatie protectia consumatorului. Cum sa depui o reclamatie online la ANPC

Reclamatie protectia consumatorului. Cum sa depui o reclamatie online la ANPC


Reclamatie protectia consumatorului. Daca te-ai lovit de un eveniment neplacut atunci cand ai cumparat un produs, iti explicam ce trebuie sa faci si cum sa depui o reclamatie online la ANPC, fara sa te mai deplasezi la sediul institutiei.

Iata cum sa depui o reclamatie la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor si care este intregul procedeu. Ghid complet.

Reclamatie protectia consumatorului. Cum sa depui o reclamatie online la ANPC – Cuprins:

Reclamatie protectia consumatorului – ce reprezinta aceasta petitie?

Reclamatie protectia consumatorului. Pentru cei ce nu stiu, aceasta petitie reprezinta o cerere, o sesizare sau o propunere formulata in scris ori prin posta electronica.

Prin aceasta reclamatie, orice cetatean sau o organizatie legal constituita o poate adresa autoritatilor, institutiilor publice centrale si locale, serviciilor publice descentralizate ale ministerelor

Bineinteles, reclamatia se poate trimite si celorlalte organe centrale, companiilor sau societatilor nationale, societatilor comerciale de interes judetean sau local, insa si regiilor autonome.

Cum sa faci o reclamatie la ANPC si cine o poate depune

Reclamatie protectia consumatorului. Inainte de a face o reclamatie, trebuie sa stii ca aceasta poate fi depusa doar de persoanele fizice sau un grup de persoane fizice constituite in asociatii, care actioneaza in scopuri din afara activitatii sale comerciale, industriale sau de productie, artizanale ori liberale.

Citeste si:
Cum sa iei Bacalaureatul fara sa faci meditatii. 26 tactici de invatare eficiente

Rclamatiile si sesizarile ANPC se pot depune doar de catre consumatori persoane fizice.

Vestea proasta este ca daca ai cumparat un produs pe persoana juridica, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor nu te va ajuta. Divergentele intre operatorii economici nu intra in sfera de competenta a ANPC.

Mai mult, daca reclamatia nu include si datele de identificare a petitionarului, aceasta nu va fi luata in considerare si mai mult decat atat, va fi clasata.

Inainte de a depune o reclamatie, ANPC ne sfatuieste sa incercam sa rezolvam amiabil situatia cu operatorul economic de unde ai cumparat respectivul produs sau serviciu.

Dupa ce nu ai ajuns la nicio intelegere cu vanzatorul sau cu administratorul unitatii, atunci poti depune o reclamatie.

Reclamatie protectia consumatorului. Reclamatiile se pot depune la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor sau la Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti, daca locuiesti in capitala.

Totusi, cel mai simplu mod ramane sa depui o reclamatie online, iar pentru a face acest lucru, trebuie sa accesezi acest formular de sesizare online.

Mai trebuie sa mentionam faptul ca daca depui o reclamatie, aceasta trebuie sa fie insotita de toate documentele probatorii, precum factura fiscala, bonul fiscal sau chitanta, un contract, certificatul de garantie sau alte documente.

Daca sunt disponibile toate documentele, reclamatiile vor fi rezolvate in termenul legal. In caz contrar, se vor clasa din lipsa de informatii, asa ca nu veti rezolva mai nimic!

Citeste si:
Cum sa joci la Loto Polonia si cum sa-ti crești sansele la castig prin strategii verificate

Afla si cum trebuie sa procedezi dupa ce ai luat teapa pe olx.ro ori cum sa folosesti ghiseul.ro daca vrei sa-ti platesti amenzile si impozitele online!


Ti-a placut acest articol? Distribuie-l si prietenilor tai!

andrei