Cum sa scapi de oboseala folosind remedii naturale
Cum sa scapi de oboseala folosind remedii naturale

Cum sa scapi de oboseala folosind remedii naturale


Cum sa scapi de oboseala cu remedii naturale. Oboseala apare de cele mai multe ori din cauza unei deprivari de somn sau a suprasolicitarii organismului, fie ca vorbim despre o solicitare fizica, fie psihica sau emotionala. In functie de momentul in care apare pot fi mai multe tipuri de oboseala.

Cum sa iti incepi ziua dupa ce te trezesti

Stretching de dimineata
Stretching de dimineata

Daca iti este greu sa intri in ritm dimineata sau, si mai rau, abia te dai jos din pat si cu greu te urnesti pentru o noua zi sa stii ca treaba asta e absolut normala. Ba mai mult, doar 30% din populatia globului se trezeste usor si functioneaza imediat dupa trezire.

Cei mai multi dintre noi, avem nevoie de putin timp pentru a functiona. Si pentru ca functionam foarte bine pe timpul zilei, iar noaptea ne odihnim, organismului ii este greu sa se puna in miscare.

Asta si pentru ca muschii se relaxeaza, ritmul cardiac si tensiunea arteriala scad, la fel si temperatura corporala. Responsabili pentru trezirea organismului sunt hormonii, primii dintre acestia isi fac treaba in jurul orei 8, iar altii doua ore mai tarziu.

Exista si ceva solutii pentru a te pune in miscare mai usor dimineata, inca de la prima ora.

Prima dintre ele este sa faci lumina in camera imediat dupa trezire. Poti aprinde o veioza sau sa tragi draperiile sa intre lumina naturala, in sezonul cald. In acest fel secretia de melatonina, un hormon al somnului, scade. Inainte de a cobori din pat poti bea un pahar cu apa.

Daca simti nevoia unui supliment alimentar, poti adauga magneziu si/sau calciu.

Nu uita sa faci dus. Sigur ca imediat dupa ce te dai jos din pat vei avea nevoie de apa calda, insa este recomandat ca, incet, incet, sa racesti apa.

Citeste si:
Cum sa faci un exfoliant eficient folosind ingrediente din casa

Nu sari nicicum peste micul dejun. Bea un ceai sau cafea, daca asta obisnuiesti, si include in meniul tau ceva proteine, paine integrala sau diverse seminte. Poti bea un suc proaspat de fructe sau consuma un fruct, cum sunt bananele.

Poti utiliza suplimente din gama vitaminelor B1 si B2. Am tot spus, insa, ca vitaminele din familia B au si contraindicatii, iar B12, de exemplu, sustine multiplicarea celulelor canceroase, din acest motiv, e mai sigur sa verifici cu medicul tau ce tip de B si pentru cat timp poti utiliza.

Multi dintre noi avem senzatia de oboseala, de vlaguire, undeva la mijlocul zilei, in jurul orei 12. Cel mai probabil, aceasta stare de oboseala vine din nevoia organismului de a se reechilibra din punctul de vedere al energiei.

Daca vrei sa nu te mai numeri printre cei care sufera de acest tip de oboseala in toiul zilei, specialistii recomanda sa consumi carbohidrati cu o seara inainte pentru ca energia pe care acestia o ofera corpului dureaza destul de mult timp.

Poti, la fel de bine, sa consumi un mic dejun serios, mai consistent, in care sa pui un plus de dulce cu asimilare mai lenta, asa cum sunt painea inegrala si cerealele.

Permite-ti o gustare undeva in jurul orei 10. Fie ca mananci putina branza, fie ca optezi pentru un fruct, aceasta mica masa iti va reechilibra organismul si iti va oferi un plus de energie. Daca simti ca ai un deficit de magneziu, adauga si ceva nuci in gustarea ta.

Pe de alta parte, daca stii ca ai probleme si glicemia se duce foarte mult in jos, gusta putin zahar sau o bucata mica de ciocolata.

Cum trebuie sa te alimentezi

Mic dejun
Mic dejun

Poate ca pare ciudat, insa poti scapa de oboseala daca faci miscare. Nu ai nevoie sa alergi la maraton, ci sa faci cateva miscari de gimnastica, de genul celor pe care le faceam la orele de sport de la scoala.

Citeste si:
Cum sa iti speli parul in mod corect. Greseli de evitat

Mult mai frecventa este oboseala de dupa masa de pranz. Aceasta apare mai intai din cauza efortului pe care il facem pentru a manca – da, stiu, pare ciudat, insa sfaramarea, mestecarea si inghitirea alimentelor sunt percepute ca efort de corpul nostru, dar si pentru ca energia se duce catre tubul digestiv care, evident, are nevoie de ea pentru a procesa mancarea.

Depinde foarte mult ce si cat mananci. Sigur ca un pranz frugal nu vine cu o toropeala accentuata. Pe de alta parte daca mananci mult sau mananci alimente grase, care sunt mai greu de digerat, atunci senzatia de oboseala se va instala mai usor.

Citeste si: Cum sa scapi de stres. Remedii naturale si mici trucuri

Daca esti acasa, o prima solutie pentru a scapa de aceasta oboseala este sa iti faci siesta, adica sa dormi putin. Pe de alta parte, trebuie sa stii ca sunt multi specialisti in nutritie care spun ca, din contra, aceasta nu este deloc o solutie, mai ales imediat dupa masa, ci mai degraba sa faci o scurta plimbare si abia dupa aceasta sa dormi.

Incearca sa iti stabilesti un meniu care sa fie pe placul organismului tau, adica sa poate fi digerat usor, mai ales daca esti la serviciu si, evident, nu ai nicio sansa sa iti faci siesta.

Stiu ca traim in secolul vitezei, iar timpul pe care il alocam meselor nu mai este asa de lung, insa e important sa facem cu adevarat o pauza cand ne punem la masa. Mananca incet, mesteca atent bolul alimentar si desprinde-te de orice alta activitate. Nu este o idee buna sa mananci in picioare, nici sa gusti din mancare in vreme ce rezolvi diverse sarcini de lucru, eventual plimbandu-te dintr-un birou in altul.

Poti asocia si vitamina C cu masa de pranz. Ceva citrice pe care sa le adaugi intr-un ceai negru sau, de ce nu, varza acra, castraveti acri sau muraturi – daca este sezonul lor… nu numai ca vor ajuta digestia, dar iti vor da si un plus de energie.

Citeste si:
Cum sa scapi de nas infundat. Remedii naturale

Cum sa scapi de oboseala. Remedii naturale

Cum sa scapi de oboseala. Remedii naturale
Cum sa scapi de oboseala. Remedii naturale

Sunt si alte remedii pe care le poti folosi cu incredere daca te confrunti cu oboseala, mai ales cea cronica.

Prima combinatie de succes este cea dintre catina si miere. Este un remediu pe care il poti face acasa foarte simplu. Tot ce trebuie sa faci este sa pui cateva fructe de catina intr-un borcan cu miere, la care poti adauga miez de nuca. Nu ai nevoie de mai mult de o lingurita in fiecare zi.

Ceaiul verde este si el recomandat in starile de oboseala. Nu bea mai mult de 3 cani de ceai pe zi pentru ca acest tip de preparat poate diminua absorbtia fierului in organism.

Macesele sunt si ele un bun adjuvant in eliminarea starilor de oboseala. Poti consuma fructele ca atare sau le poti face sub forma de infuzie. Indiferent ce varianta alegi, efectul este unul de revigorare a organismului.

Ceaiul de ghimbir imbunatateste circulatia si ajuta organismul sa se mentina la un nivel ridicat al energiei. De fapt, ghimbirul poate inlocui cu succes cafeaua.

Daca nu iti place gustul intepator al ghimbirului, fa-ti o gustare din morcovi. Sucul de morcov este un energizant pe care il poti consuma atat la micul dejun, cat si pe timpul zilei. In plus, morcovii tin la distanta o serie de afectiuni medicale, asa ca nu strica sa ii incluzi in alimentatia ta.

Pune in salata ta ceva frunze de spanac sau adauga-l in smoothie-ul tau… orice varianta alegi, e important sa consumi spanacul in stare cruda pentru un plus de energie si multe alte beneficii.

Am lasat pentru final un condiment indragit care da gust mai ales prajiturilor – scortisoara. O poti adauga in cafea sau in ceai… oricum faci, incearca sa o incluzi in dieta ta zilnica pentru un plus de energie si o concentrare mai buna.


Ti-a placut acest articol? Distribuie-l si prietenilor tai!

Ella