Cum sa recuperezi banii pe produsele cumparate de Black Friday. Obligatiile magazinelor
Cum sa recuperezi banii pe produsele cumparate de Black Friday. Obligatiile magazinelor

Cum sa recuperezi banii pe produsele cumparate de Black Friday. Obligatiile magazinelor


Cum sa recuperezi banii daca nu esti multumit de produsele cumparate de Black Friday, de pe diferite site-uri online. Legea prevede un termen de maxim de doua saptamani pentru returnarea produselor. Obligatiile magazinelor.

Cum sa recuperezi banii de pe produsele cumparate de Black Friday

Cum sa recuperezi banii de pe produsele cumparate de Black Friday
Cum sa recuperezi banii de pe produsele cumparate de Black Friday

Black Friday, este ziua cu cele mai mari reduceri din an. Este denumirea informala a zilei care urmeaza dupa Ziua Recunostintei in Statele Unite, si care deschide sezonul de cumparaturi de Craciun. Apetitul romanilor pentru cumparaturi la pret redus este tot mai mare , de la an la an. Practic, in aceasta zi, datorita diversitatii produselor, romanii pot cumpara absolut orice, la pret mult mai mic decat in oricare alta perioada a anului.

Din nefericire, se poate intampla ca produsul cumparat sa nu fie cel la care te asteptai si sa doresti sa-l returnezi.

Legislatia in vigoare protejeaza consumatorul si ii da dreptul sa-l returneze fara a invoca un motiv anume, daca achizitia s-a facut de pe un magazin online Singura conditie este ca returnarea sa fie facuta in maximum 14 zile calendaristice.

Daca un anumit produs este returnat, magazinul de unde a fost achizitionat are obligatia de a returna banii cumparatorului in maxim 14 zile calendaristice. Magazinul va returna toate sumele pe care le-a primit drept plata, inclusiv costul livrarii.

Citeste si:
Cum sa scrii corect o scrisoare de intentie

Rambursarea se va face folosindu-se aceleasi modalitati de plata ca cele folosite de cumparator pentru tranzactia initiala. In caz cu totul exceptional, rambursarea se va face prin alte modalitati, daca cel care a cumparat produsul a acceptat o alta metoda de plata si cu conditia de a nu cadea in sarcina consumatorului plata de comisioane in urma rambursarii.

Daca vanzatorul nu trimite un curier pentru ridicarea produsului, va trebui sa fie platit returul de catre cumparator.

Pentru a returna produsul si pentru a primi banii inapoi, va trebui sa completezi online, de pe site-ul de unde ai facut achizitia, un formular. De asemenea, poti trimite magazinului un mesaj in care sa fie explicata intentia. Cumparatorul va fi ghidat ce trebuie sa faca.

Atentie, exista si exceptii. Exista cazuri cand nu se poate returna un anumit produs. Este vorba despre acelea care sunt realizate dupa specificatiile exacte ale cumparatorului. La fel se intampla si cu inregistrarile audio, video ori programele informatice.

De asemenea, legea prevede ca vanzatorul unui anumit produs poate sa retina din pretul platit de cumparator valoarea diminuata a produselor in cazul in care a fost folosit in repetate randuri pentru a i se testa functionalitatea.

Produsele comandate online pot fi refuzate daca nu sunt livrate la timp. Magazinele online au obligatia sa onoreze comenzile in cel mult 30 de zile. Nu exista exceptii nici macar daca este vorba de perioada aglomerata de Black Friday.

Citeste si:
Cum sa verifici daca oferta de Black Friday este, de fapt, falsa? 5 sfaturi utile pentru a face acest lucru!

Daca vanzatorul nu a livrat produsele in termenul stabilit, cumparatorul poate solicita livrarea  cat mai repede posibil. Daca nici termenul suplimentar nu este respectat, cumparatorul are dreptul sa solicite banii inapoi in termen de 7 zile.

Regulile garantiei

Cumparaturi
Cumparaturi

Garantia produselor se aplica indiferent de perioada si locul din care s-au facut cumparaturile, fie ca este vorba de un magazin online, clasic sau sunt facute de Black Friday sau o perioada obisnuita din an.

Legea 449/2003 este cea care reglementeaza garantiile produselor. De fapt, stabileste ca exista doua tipuri: garantia legala de conformitate si garantia comerciala, care pot coexista pentru un singur produs.

Garantia legala se aplica pentru orice produs comercializat (cu anumite exceptii, clar stabilite). In momentul in care un produs este vandut, cumparatorul beneficiaza de garantia legala, fara ca garantia sa fi fost oferita de cineva anume, ci numai in temeiul legii.

Garantia legala este de doi ani, dar, pentru produse a caror durata de viata este mai mica de 2 ani, poate fi redusa la durata medie de utilizare a produsului, atat timp cat cumparatorul este informat despre acest lucru. Garantia legala este responsabilitatea vanzatorului, la fel, in temeiul legii.

Citeste si: Cum sa verifici daca oferta de Black Friday este, de fapt, falsa? 5 sfaturi utile pentru a face acest lucru!

Citeste si:
Reclamatie protectia consumatorului. Cum sa depui o reclamatie online la ANPC

Garantia comerciala este una suplimentara si poate imbraca orice forma: o durata de timp mai mare, rambursarea direct a sumei platite in cazul aparitiei unui defect etc. Dar nu poate inlocui si nu anuleaza garantia legala.

Produsele care se defecteaza sau nu respecta specificatiile pot fi reparate sau inlocuite. De asemenea se pot restitui banii sau sa fie aplicata o reducere a pretului.

Cumparatorul trebuie sa stie ca daca se confrunta cu o asemenea situatie, initial se poate alege varianta repararii si inlocuirii. Cu alte cuvinte, prima varianta pe care o are un cumparator este  repararea, pentru a asigura functionalitatea produsului.

Inlocuirea poate interveni in cazul in produsul nu mai poate fi reparat si se va face numai cu un produs identic. Returnarea banilor este ultima varianta la care se poate recurge, dar, doar dupa ce s-a incerca repararea sau inlocuirea produsului achizitionat initial.


Ti-a placut acest articol? Distribuie-l si prietenilor tai!