Radiere auto 2024. Mai devreme sau mai tarziu, orice sofer va ajunge in situatia de a fi nevoit sa isi radieze masina. La prima vedere, procesul radierii auto poate parea destul de complex, insa lucrurile se simplifica destul de mult atunci cand stii de la bun inceput ce acte iti sunt necesare si care sunt pasii pe care trebuie sa ii urmezi.
Vrem sa te ajutam sa duci la bun sfarsit acest proces fara batai de cap prea mari, drept pentru care te invitam sa ramai alaturi de noi in randurile urmatoare pentru a afla tot ce trebuie sa faci pentru a iti radia masina. Iata ce trebuie sa stii daca si tu vrei sa faci o radiere auto in acest an.
Ce reprezinta radierea unui autovehicul?
Cum sa faci o radiere auto in 2024 si ce trebuie sa stii despre aceasta operatiune. Mai intai de toate, trebuie sa stim ce este aceea o radiere a unui autovehicul. Ei bine, pe scurt, radierea unui vehicul reprezinta stergerea completa a acestuia din registrele auto ale autoritatilor.
Apoi, trebuie sa stabilim ca exista doua feluri de radieri auto: radierea fiscala, respectiv radierea din circulatie. In cazul in care vindeti un autovehicul, radierea fiscala va fi suficienta, nefiind nevoie si de o radiere din circulatie.
Citeste si: Cum sa cureti gainatul de pasare de pe masina ta
Motivul este unul cat se poate de simplu, masina urmand sa isi schimbe proprietarul odata ce este vanduta.
In cazul in care masina pe care o ai este prea veche si stii deja ca nu va mai fi folosita niciodata, vom putea vorbi despre radierea ei din circulatie.
Radiere auto 2024. Unde se face si ce acte sunt necesare
Radierea unui autovehicul se face la Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Important insa de precizat, inainte de radierea din circulatie a autovehiculului in cauza va trebui sa te ocupi si de radierea fiscala a acestuia.
Radiere fiscala a unui automobil
Radiere auto 2024. Revenind asadar la radierea fiscala a unui autovehicul, iti spunem ca aceasta operatiune se efectueaza la Directia Taxe si Impozite Locale.
Dosarul cu care te vei prezenta pentru radierea fiscala a unei masini va cuprinde urmatoarele documente:
- declaratie pentru scoaterea din evidente a masinii
- cerere pentru eliberarea certificatului de atestare fiscala
- actul de identitate al solicitantului in copie si in original
- cartea de identitate a vehiculului (CIV) in copie si in original
- actul care atesta instrainarea vehiculului sau adeverinta de la REMAT daca a fost scos din circulatie
Radiere auto 2024. Care sunt pasii pentru a face acest lucru
Mergem mai departe si ajungem la radierea propriu-zisa din circulatie a automobilului. Vei avea nevoie in primul si primul rand de o cerere de radiere auto, care poate fi gasita foarte usor pe platforma drpciv.ro.
Dosarul pe care il vei depune la Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) va trebui sa mai cuprinda certificatul de inmatriculare al masinii pe care doresti sa o radiezi si cartea de identitate a acesteia.
Bineinteles, si in acest caz vei avea nevoie si de cartea de identitate a proprietarului masinii, atat in copie, cat si in original.
Mai departe, nu vei mai avea nevoie de o fisa de inmatriculare vizata de Directia Fiscala cu competenta teritoriala, insa va fi nevoie de un certificat care confirma radierea.
In cazul in care vei efectua procedura de radiere din circulatie a unui autovehicul care nu este proprietate personala, trebuie sa stii ca vei avea nevoie de o procura speciala in acest sens de la proprietarul de drept al masinii. Procura trebuie sa fie incheiata in fata unui notar public.
Citeste si: Cum sa faci o contestatie la o amenda auto pe care ai primit-o pe nedrept
Important de precizat, in cazul in care masina care urmeaza sa fie radiata are o vechime de peste 30 de ani, trebuie sa stii ca procedura de radiere va fi mult mai simpla.
Mai exact, vei avea nevoie numai de o declaratie pe proprie raspundere din partea titularului sau a mostenitorilor legali.
Radiere auto 2024. In cazul in care automobilul este inregistrat pe o persoana juridica, in dosar va trebui sa existe si documentatia edificatoare pentru dobandirea personalitatii juridice – certificatul de inregistrare emis de Registrul Comertului.
De asemenea, va fi nevoie si de o imputernicire pentru un reprezentant al persoanei juridice, acesta urmand sa se ocupe efectiv de intreaga procedura de radiere.
In situatia in care dupa radiere se va ajunge la dezmembrarea automobilului, va fi nevoie de urmatoarele documente:
- cerere de radiere 2024 completata si semnata de proprietar
- certificat de inmatriculare in copie si in original
- placutele cu numerele de inmatriculare ale masinii
- actul de identitate al solicitantului in copie si in original
- certificatul de radiere in 3 exemplare
- cartea de identitate a vehiculului (CIV) in copie si in original
- certificatul de radiere in 3 exemplare si documentul care atesta dezmembrarea vehiculului, emis de o unitate specializata, in original
- certificatul de atestare fiscala
In cele din urma, in cazul in care te regasesti in situatia de a radia un autovehicul care a fost furat, pe langa documentele mentionate in randurile anterioare vei mai avea nevoie si de un act oficial emis de autoritati care atesta faptul ca masina a fost furata.
Dupa cum vezi, nu este chiar atat de greu sa faci o radiere auto, daca ai toate actele necesare si respecti pasii. Bineinteles, va trebui sa te inarmezi si cu putina rabdare, pentru ca nu trebuie sa uitam faptul ca birocratia ne poate pune bete in roate.
Radierea auto in vederea exportului
Daca radierea auto se face pentru export, atunci o sa ai nevoie de urmatoarele acte:
- cererea solicitantului
- actul de identitate al solicitantului (original si copie)
- placutele cu numarul de inmatriculare
- certificatul de inmatriculare al vehiculului (original)
- cartea de identitate a vehiculului (original)
- certificat de atestare fiscala
- certificat de radiere (3 exemplare)
- documentul care atesta scoaterea definitiva a vehiculului din Romania
Persoanele juridice care vor sa radieze o masina in vederea exportului vor avea nevoie de documentele care sa atesta dobandirea personalitatii juridice, o copie dupa certificatul constatator care a fost eliberat de Oficiul National al Registrului Comertului, dar si o imputernicire a reprezentantului legal.
O sa fie nevoie si de o procura speciala daca vrei ca de toata operatiunea sa se ocupe o alta persoana. Pe scurt, imputernicesti persoana respectiva sa se ocupe de acte in numele tau.