Cum sa scapi de pofta de dulce cu alimentele din casa
Cum sa scapi de pofta de dulce cu alimentele din casa

Cum sa scapi de pofta de dulce cu alimentele din casa


Cum sa scapi de pofta de dulce. Dulcele face parte din viata noastra. E rasfatul nostru preferat fie la una dintre mese, fie la o iesire in oras cu gasca de prieteni sau la finalul unei zile… mai complicate. Si chiar daca creierul nostru are nevoie de dulce pentru a functiona, dulcele asta nu ne face deloc bine pe termen lung. Mai ales daca vorbim de un dulce foarte procesat, asa cum sunt prajiturile si sucurile din comert.

Cum sa scapi de pofta de dulce cu alimentele din casa – Cuprins:

Ce inseamna nevoia de dulce

Nevoia de dulce
Nevoia de dulce

Trebuie sa iti mai spun ca zaharul este prezent in multe dintre alimentele pe care le consumam in fiecare zi si il regasim chiar si in paine, in mezeluri, dar si in fructe si legume, chiar daca sub o alta forma.

Medicii psihiatri din Statele Unite se gandesc serios sa il includa in lista substantelor care produc adictie, dependenta, insa efectele sale mai trebuie studiate, documentate putin pentru ca dependenta de zahar sa devina una oficiala, cu acte in regula.

Daca te intrebi de ce ne place dulcele asa de mult isi spun ca e un gust pe care il avem inca de la nastere si il indragim. Apoi, dulcele sustine eliberarea de serotonina la nivelul creierului si, desi se spune ca ar fi hormonul fericirii, serotonina este un neurotransmitator care, intr-adevar, este responsabil cu starea de bine. Da, in depresie, acest neurostransmitator este deficitar la nivel cerebral.

Citeste si:
Cum sa vezi Live Stream Online meciurile din Premier League pe mobil

Medicii spun ca daca nu exiata o indicatie medicala, asa cum apare in diabet, zaharul nu trebuie taiat de pe lista noastra cu alimente. Trebuie insa ca rasfatul cu ceva dulce sa fie unul echilibrat si… un rasfat, nu rutina zilnica. Asta mai ales pentru ca zaharul, asa cum am spus, este in mai toate alimentele pe care le consumam.

Gasim un dulce mai sanatos in fructe si legume, care vin si cu un aport de minerale si vitamine, dar si de fibre – necesare unei bune digestii, precum si in cerealele integrale – recomandate si ele intr-o rutina alimentara echilibrata.

Ca in orice dependenta, si in cea de zahar tinzi sa consumi dulcele pe furis si ascunzi ca mananci dulciuri, mai ales daca dezvolti probleme de sanatate si deserturile nu prea iti fac bine. In plus, observi ca tinzi sa consumi mai mult dulce sau sa mananci o prajitura sau mai multe mai ales pe fondul unor emotii negative, cand nu esti in apele tale.

Rontaitul compulsiv e si el un semn ca poate ceva nu este in regula. Trebuie sa stii ca dependenta de zahar, pe cat de urat suna, nu e o chestie care sa te sperie foarte tare. Sigur, nu este usor sa renunti la dulce si nici nu este indicat 100% – ti-am spus ca glucidele sunt energie pentru creierul tau, insa reducerea consumului va duce la pierdere in greutate, o stare de spirit mai buna si o piele mai frumoasa.

Citeste si:
Bicarbonat de sodiu. Cum sa il folosesti si la ce este bun

Cum sa scapi de pofta de dulce

Cum sa scapi de pofta de dulce
Cum sa scapi de pofta de dulce

Si daca te-am convins ca zaharul nu prea este pentru tine, iti spun si cum poti renunta la el cu ceva obiceiuri mai sanatoase.

Primul sfat este sa renunti la prajituri si sucuri din comert si sa iti satisfaci pofta de dulce cu fructe. Desigur, si acestea trebuie consumate cu moderatie pentru ca fructoza pe care o contin este, de fapt, tot zahar. Daca nevoia ta de zahar este foarte mare, incepe cu fructe ceva mai dulci, sunt sunt strugurii si mango. Poti adauga bucati de fructe in iaurtul tau preferat pentru gustare sanatoasa.

Inlocuieste ciocolata clasica, aerata, cu diverse umpluri cu ciocolata neagra. Cu cat concentratia de cacao e mai mare, cu atat mai sanatoasa este pentru organismul tau. Si da, ciocolata neagra inseamna produsul cu peste 70% continut de cacao.

Sa stii ca dincolo de doza mica de zahar pe care ti-o da, gustul este unul placut si iti furnizeaza energie. In plus, multe studii spun ca ar fi un protector cardiac foarte bun. Sfatul de mai sus este valabil si aici – nu te apuca sa mananci o ciocolata pe zi, doar pentru ca nu e la fel de dulce precum cea pe care o consumai pana daunazi. Incearca sa consumi cu moderatie, nu mai mult de 3 patratele pe zi.

Citeste si:
Testul deshidratarii. Cum sa iti dai seama daca ai baut suficienta apa

Citeste si: Cum sa tii dieta cu mere si cat dureaza

Cartofii dulci, mai ales daca ii consumi copti, sunt absolut deliciosi si extrem de satiosi. Contin carbohidrati, dar si fibrem minerale si vitamine cum sunt vitamina A si C. Sunt o varianta buna de luat in calcul mai ales daca nu mananci suficient pentru si si atunci nevoita ta de dulce vine din scaderea glicemiei. O gustare cu cartofi dulci e potrivita pentru tine, chiar si seara, desi, da, ar fi mai bine sa ii mananci peste zi.

Semintele de chia contin acizi grasi Omega-3, fibre alimentare si multi compusi extrem de sanatosi. O budinca din chia, cu ceva fructe, putina cacao si cateva picaturi cu miere reprezinta un desret perfect, mai ales pentru pofticiosii de dulce. 

Si prunele uscate te pot ajuta sa iti satisfaci ceva mai sanatos pofta de dulce. Contin o cantitate mare de fibre si nutrienti si ajuta la digestie, fiind recomandate mai ales pentru ameliorarea constipatiei. 


Ti-a placut acest articol? Distribuie-l si prietenilor tai!

Ella