Inlocuire antigel. Fie ca vorbim despre lichidul de franare sau despre lichidul de racire, fluidele din masina pe care o conduci in fiecare zi se dovedesc a fi extrem de importante pentru buna functionare a acestuia. Desi probabil ca nu mai este nevoie sa spunem acest lucru, fluidele din masina pe care o conducem au nevoie de o atentie sporita din partea noastra.
Si asta dintr-un motiv extrem de simplu! In cazul in care nu sunt inlocuite la timp, functionarea optima a masinii poate fi pusa in pericol. In aceste conditii, nu numai ca siguranta masinii va fi pusa in pericol, dar acelasi lucru se va intampla si cu siguranta celorlalti participanti la trafic.
Cum functioneaza sistemul de racire al masinii
Inlocuire antigel sau lichid de racire. Un motor cu ardere interna functioneaza prin arderea unui amestec de combustibil si oxigen la temperaturi de peste 200 de grade.
Acest proces se poate repeta chiar si de peste 2.000 de ori pe minut, ceea ce inseamna ca un astfel de propulsor poate dezvolta foarte rapid o cantitate foarte mare de caldura.
Rolul sistemului de evacuare al masinii este acela de a expulza gazele fierbinti de la motor dupa ce acestea au fost arse, insa metalul va absorbi inca acea caldura despre care spuneam.
Evident, acesta trebuie sa fie racit in cele din urma, in aceasta ecuatie urmand sa isi faca intrarea lichidul de racire, subiectul materialului nostru de astazi.
Lichidul de racire pentru motor, cunoscut si sub denumirea populara de antigel, lucreaza impreuna cu sistemul de racire al masinii.
Lichidul de racire circula prin interiorul unor fante in motor pentru a il pastra rece si eficient. Acest lichid de racire este compus din etilenglicol sau propilen glicol, acesta ajutand la colectarea caldurii de la componentele motorului.
Citeste si: Cum sa iti speli masina in mod corect, intr-o spalatorie self service
Inlocuire antigel. Propilen-glicolul este un aditiv care are rolul de a modifica punctul de fierbere. Lichidul de racire se amesteca la un raport de 50/50 cu apa distilata si trebuie inlocuit sau golit in functie de recomandarile facute de producatorul masinii pe care o conduceti.
Acesta nu este insa singurul rol al lichidului de racire! Substantele chimice ce se regasesc in componenta antigelului ajuta si la prevenirea inghetarii lichidului din motor atunci cand temperaturile de afara scad sub limita inghetului.
Bineinteles, lucrurile nu vor functiona asa cum trebuie in cazul in care amestecul de lichid de racire al motorului are in componenta sa mai multa apa decat antigel!
Asadar, trebuie sa va asigurati mereu ca nivelul antigelului este unul optim. In cazul in care lichidul de racire din motor ajunge sa inghete, se poate ajunge la spargerea unor componente ale masinii, precum o garnitura sau un cilindru sau chiar a intregului bloc motor.
Inlocuire antigel. Cum sa iti dai seama ca trebuie il schimbi
Odata cu trecerea timpului insa, proprietatile antigelului dispar, ceea ce va face ca punctul de fierbere sa nu mai fie la 140 de grade. De asemenea, lichidul de racire nu va mai ingheta la -50 de grade Celsius, acest lucru putandu-se intampla chiar si la -5 grade Celsius. Tocmai de aceea este nevoie de o inlocuire de antigel sau lichid de racire.
Asa cum incercam sa evidentiem insa si in randurile anterioare, lichidul de racire are si alte roluri in afara de a raci motorul.
Desi sunt trecute cu vederea de cei mai multi dintre soferi, aceste roluri se dovedesc a fi extrem de importante pentru buna functionare a masinii pe care o conduceti.
Lasand la o parte eliminarea riscului de inghetare al lichidului de racire al motorului pe timpul iernii, un alt rol al acestuia face referire la prevenirea lichidului de racire al motorului de la fierbere pe timpul verii, atunci cand temperaturile din termometre depasesc limita normalului.
Citeste si: Cum sa cureti farurile matuite ale masinii. Cele mai bune solutii!
Inlocuire antigel. De asemenea, antigelul (lichid de racire) are un rol foarte important si in reducerea aparitiei ruginii si coroziunilor la piesele metalice ale masinii.
Totodata, si partile din cauciuc, plastic sau inox sunt tinute departe de coroziune tot cu ajutorul acestui antigel. Nu in ultimul rand, antigelul contribuie la reducerea electrolizei.
Potrivit specialistilor in domeniu, antigelul trebuie schimbat o data la 4 sau 5 ani. Este recomandat insa sa verificati punctul de ingheta al lichidului de racire cu un densimetru, acest aparat permitand calcularea densitatii pe litru a uleiului. Astfel, va putea fi determinata puritatea antigelului. Atentie, verificarea nivelului de antigel se face intotdeauna cu motorul rece!
Atunci cand veti inlocui antigelul insa nu uitati sa acordati atentie si recomandarilor facute de producatorul masinii pe care o conduceti. In cazul in care veti utiliza un alt produs veti risca sa distrugeti circuitul si pompa de apa.