De ce nu e bine sa circuli cu rezervorul de combustibil gol. Afla de ce nu este bine sa procedezi in acest mod si cum sa ai grija de masina ta, ce trebuie sa stii si cum sa eviti anumite defectiuni ce pot aparea. Sfaturi pentru soferi!
De ce nu e bine sa circuli cu rezervorul de combustibil gol. Cum sa eviti anumite defectiuni

De ce nu e bine sa circuli cu rezervorul de combustibil gol. Afla ce defectiuni pot aparea, dar si cum sa le eviti. Ce trebuie sa stie orice sofer si de ce ar fi bine sa eviti sa mergi cu putin combustibil in rezervor.
In primul rand, atunci cand nivelul de combustibil din rezervor este scazut, trebuie sa stii ca te vei lovi de problema depunerilor de pe fundul acestuia. Acele depuneri vor ajunge in pompa de combustibil, iar apoi in motor, ceea ce inseamna ca exista si riscul de aparitie al defectiunilor.
In acelasi timp, atunci cand exista putin combustibil in rezervor atunci pompa nu se va raci corespunzator. Drept urmare, durata de viata a acesteia va scadea, asa ca este posibil ca pe viitor sa fie nevoie de o inlocuire.
Totodata pompa de combustibil se poate incalzi atunci cand trage aer si nu combustibil, asa ca acesta este un alt motiv pentru care e bine sa nu lasi nivelul de benzina sau motorina sa scada sub un sfert de rezervor.
Expertii spun ca o masina care nu are destul combustibil in rezervor poate sa consume mai mult. Explicatia este ca acel combustibil ramas in rezervor se evapora mai repede, iar asta inseamna ca acesta nu va ajunge in motor.

Drept urmare, daca ti s-a aprins martorul ce te anunta ca benzina sau motorina este pe terminate exista riscul sa poti circula mai putin de 100 de kilometri. Asadar, mare atentie pentru ca poti ramane in pana prostului.
Exista cazuri in care benzina sau motorina de la pompa nu este curata, asa ca daca acel combustibil contine impuritati acestea vor ajunge in sistemul de alimentare. Toate acele impuritati pot bloca conductele de alimentare, dar si injectoarele, asa ca va fi nevoie sa faci un drum la service pentru a le putea curata.
Citeste si: Cum sa procedezi daca ai pus benzina in loc de motorina sau invers
Lucrurile se agraveaza mai ales pe timp de iarna. Daca acel combustibil contine apa si acea apa ajunge in pompa ce il trage in motor exista riscul ca aceasta sa inghete.
Mai mult decat atat, se poate acumula apa din cauza condensului cauzat de diferentele de temperatura din timpul iernii. Spre exemplu, cand parchezi masina intr-o parcare subterana unde temperaturile sunt mai ridicate decat afara. Atunci cand vei iesi cu automobilul afara, diferenta de tempratura va cauza acumularea de condens in rezervor.
Dupa cum vezi, exista destule riscuri, asa ca expertii ne sfatuiesc sa nu lasam nivelul de combustibil din rezervorul masinii sa nu scada mai mult de un sfert. In acest mod, te asiguri ca nu vor aparea defectiuni si chiar daca ai o cheltuiala mai mare pe moment, pe termen lung vei economisi bani.



