Reziliere contract telefonie. Afla cum sa procedezi in mod legal, dar si de ce taxa de reziliere nu trebuie platita. Ce trebuie sa stii si tu pentru a nu fi indus sau indusa in eroare atunci cand vrei sa inchizi un abonament la o companie de telefonie mobila.
Reziliere contract telefonie. Cum sa procedezi si care sunt pasii
Reziliere contract telefonie. Daca si tu ai vrut sa renunti la abonamentul pe care il ai la o companie de telefonie mobila si te-ai lovit de acea taxa de reziliere, atunci o sa iti spunem cum sa procedezi si care sunt pasii pe care sa ii urmezi.
De ce nu trebuie platita acea taxa de reziliere? Ei bine, potrivit legii nr. 193/2000, operatorii de telefonie mobila nu au dreptul de a cere o astfel de taxa clientilor atunci cand acestia vor sa renunte la abonamentul pe care il au.
Legea precizeaza faptul ca o clauza contractuala care nu a fost negociata direct cu consumatorul este considerata abuziva daca prin ea insasi sau impreuna cu alte prevederi din contract creeaza un dezechilibru semnificativ intre drepturile si obligatiile partilor, in detrimentul consumatorului.
Asadar, dar nu ai avut posibilitatea sa negociezi aceasta clauza, atunci clauza respectiva este considerata abuziva, conform avocatilor de la Musat si Asociatii.
Bineinteles, va trebui sa tii cont ca operatorul de telefonie mobila trebuie anuntat cu 30 de zile inainte ca vrei sa renunti la abonament. Acest termen de preaviz este considerat unul rezonabil, asa ca asigura-te ca faci asta din timp si trimiti o notificare prin email, fax sau posta (cu confirmare de primire).
Mare atentie si la acele formulare de reziliere care pot fi trimise de companiile de telefonie mobila. Acestea pot oferi dreptul operatorului de a cere o despagubire.
Exista totusi cateva cazuri in care operatorii de telefonie mobila pot cere despagubiri. Asta se intampla in cazul in care achizitionezi un telefon mobil sau alte accesorii la preturi promotionale atunci cand ai facut un abonament, atunci cand beneficiezi de reduceri tarifare sau anumite planuri tarifare individuale sau atunci cand operatorul iti va oferi anumite servicii gratuit ca urmare a incheierii contractului.
In cazul in care ti s-a cerut o astfel de taxa atunci cand ai anuntat operatorul de telefonie mobila ca vrei sa renunti la abonamentul a carui perioada contractuala nu s-a incheiat inca primul pas pe care ti-l recomandam sa il faci este o reclamatie la ANPC.
Tot ce trebuie sa faci este sa trimiti reclamatia prin care iti prezinti situatia la Autoritatea Nationala penetru Protectia Consumatorului, iar acestia au la dispozitie 30 de zile pentru a formula un raspuns.
Citeste si: Cum sa afli codul PUK daca esti client Orange, Vodafone sau Telekom
ANCOM sau Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii mentioneaza si faptul ca utilizatorii au dreptul de a se retrage dintr-un contract in termen 14 zile calendaristice fara sa invoci vreun motiv.
Mai mult, te poti retrage dintr-un contract in termen de 14 zile calendaristice chiar daca scopul contractului este achizitionarea unui echipament, adica un telefon, o tableta, PC etc. Termenul de 14 zile calendaristice se va calcula de la data primirii produsului.
Desigur, va fi nevoie totusi sa returnezi produsul respectiv si este posibil sa trebuiasca sa platesti serviciile utilizate pana la data la care ai anuntat ca vrei sa te retragi din contract.